OCT 29

Wakacyjne metody na zapchany filtr cząsteczek
Opublikowany przez: Krzysztof Żak | Tagi: czyszczenie, dpf | Data: 2017-09-04

Zapchany filtr DPF to poważny problem, jeżeli zbagatelizujemy sytuację, może się okazać, że konieczny jest zakup nowego filtra, a w sezonie wakacyjnym montaż może być problemem.

Jakie są przyczyny zapchania filtra? 
Najczęściej jest to nieregularna jazda autem po mieście, powoduje ona, że proces wypalania jest zakłócony. Silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury, a z filtra cząsteczek stałych nie wypala się cała sadza. Jeśli zdecydujemy się wypalać filtr w ruchu miejskim, przez co proces ten będzie przerywany, możemy narobić jeszcze więcej szkód. 
Nadwyżka paliwa, która zostaje podawana do filtra dpf, która ma pomóc w wypalaniu sadzy, zacznie spływać po ściankach cylindrów i mieszać się z olejem. Jeżeli ilość oleju w silniku się zwiększa, może być to oznaka zapchanego filtra. Czyszczenie filtra DPF jest bardzo ważne, gdyż nowe osiągają ceny nawet kilku tysięcy złotych. 
Metody czyszczenia filtra DPF: -wypalanie filtra w trybie serwisowym, -czyszczenie chemiczne filtra, -wypalanie filtra na drodze.  
Warto podkreślić, że filtr zapycha się najczęściej przez usterki w układzie silnika lub wadę czujnika ciśnienia w samym filtrze DPF. Najlepszym rozwiązaniem jest zasięgnąć porady fachowca. 
Jak wyczyścić przed wakacjami filtr cząstek stałych bez pomocy mechanika?
Sprawa jest bardzo prosta. Gdy komputer wykryje, że filtr jest zapchany w 50%, uruchomi procedurę spalania, polegającą na dostarczeniu dodatkowej dawki paliwa. Podnosi ona znacząco temperaturę spalin, dzięki czemu sadza szybciej się wypala. W trakcie tego procesu samochód powinien się poruszać jednostajnie z prędkością około 100 km na godzinę przez 30-50 km. Jeżeli jeździmy samochodem tylko po mieście, warto powtarzać taki zabieg co 300 km. Będziemy mieć pewność, że w naszym filtrze nie zalega sadza.
Więcej na stronie: http://www.diagnostic-car.pl/wymiana_dpf_fap

Fotografie:

czyszczenie

dpf

Twój komentarz